lauantai 15. syyskuuta 2012

ti 11.9.2012

Lääkärikäynti, labravarusteiden unohdus ja flunssan pahin pahin päivä


9.30 menin lääkäriin, jossa minulta otettiin verikokeet. Minulle kerrottiin, että minulla on 50 % mahdollisuus olla aktiivinen/passiivinen tuberkuloosi, vaikka olen saanut lapsena TB-rokotteen. Petri oli myös siellä samaan aikaan ja me ihmettelimme, että miten se voi olla niin korkea osuus.

Olin jotenkin hermostunut mahdollisesta tuberkuloosista aamupäivällä ja tiistai oli ensimmäinen päivä, jolloin minun olisi pitänyt ottaa labratakkini ja lasini mukaan, joten unohdin ne kämpille. Tajusin sen vasta, kun olin mennyt kemian laitokselle. Onneksi eteläkorealainen fiksu Sun nainen pelasti minut pälkähästä, sillä hän haki yläkerrasta minulle varavarusteet. Hän oli kansainvälisen opiskelijajärjestön puheenjohtaja ja tekee proteiinisynteesiä. Hän vastaa mm. UV-Vis-laboratoriosta.

Labratöiden tekeminen lähti kankeasti alkuun, kun oli uusi paikka ja käytänteet erilaisia. Labrassa oli todella paljon puunvärisiä kalusteita, jollaisia ei Jyväskylässä ole laisinkaan. Kaikki labravälineiden nimet olen opetellut suomeksi enkä lukenut niitä kirjallisuudesta, joten en tiennyt niistä juuri mitään. No siinähän se labran liuosten valmistus meni täytellessä mittapulloja merkkiviivaan asti. Kun liuokset oli tehty, siirryimme UV-Vis (ultravioletti-näkyvävalo) spektofotometreille.

Olin sen verran tukkoinen, kipeän oloinen ja hieman allapäin tuberkuloosimahdollisuudesta, etten mennyt Zumbaan

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti