keskiviikko 21. marraskuuta 2012

to 15.11.2012

Historiallisten tanssien ilta



Olin organisoinut historiallisten tanssien illan klo 19 asuntolani (Cafaron) monikäyttöhuoneessa. Olin viikon aikana kerrannut oppimiani historillisia tansseja sekä suomalaisia kansantansseja. Tanssijoita oli kerralla enintään 12, vaikka koko illan aikana tanssijamäärä oli noin 15. Ilta meni oikein hyvin, mutta olin kyllä yllättynyt siitä, kuinka vaikeaa on mahdollisimman selvästi saada ihmiseen oppimaan tanssi. Oikean muodostelman saaminen kuntoon ei ollutkaan ihan toista noin vaan juttu. Ennen tansseja luulin, että keskitymme pääasiassa englantilaisiin maalaistansseihin, mutta niissä on kuitenkin niin monta erilaista säkeistöä, keskityimme vielä yksinkertaisempiin. He tykkäsivät kovasti Pilkusta ja Branle des Poisista (pupu/flirttibranle).

Suomalainen kansantanssi: Pilkku. Vasemmalta oikealle Yu-Chi, Jessica, Andrea, Jennifer, minä, Travors, Luke & joku hyyppä Kilcawley Housesta. Kuvaajana on Stan, joka näkyy seuraavassa kuvassa.

Kuvassa vasemmalta oikealle: minä, Stan, Travos, Andrea, Luke ja Jessica

 Stanista on tullut minulle yksi tärkeimmistä ystävävistä tääällä. Hän asui alkujaan Kilcawley Housessa, mutta koska siellä ihmiset eivät osaa käyttäytyä ja he metelöivät kuin räkättirastaat yötä myöten, hän muutti Cafaroon. Hän opiskelee psykologiaa ensimmäistä vuotta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti