keskiviikko 29. elokuuta 2012

ma 27.8.2012

Tuberkuloosituloksia, opiskelua & MTG-ilta


Aamupäivällä menin näyttämään vasenta kättäni, johon oli pistetty ihon alle jotain tuberkuloosiainetta. Alue oli alkanut punottamaan ja mun piti mennä näyttämään se perjantaina terveyskeskukseen (yliopistolla). Unohdin asian perjantaina johtuen ehkä siitä, koska odotin niin kovasti saavani oman pingviinin. Pingviinin saanti lääkärin tai terveyskäynnin edelle! Arvot kohdallaan ja kaikkea! Heh! No sitä sattuu.

Sain kuitenkin harmikseni kuulla, että olen altistunut tuberkuloosille. En ihan oikein tiedä, mitä he tarkoittivat, sillä toinen väitti, etten olisi altistunut ja toinen väitti, että kyllä mä (selvästi) olen. Se ei vielä tarkoita, että minulla oli välttämättä tuberkuloosi, mutta kuitenkin. Tämä uutinen alkoi harmittamaan minua ja otinkin lisää tietoa tuberkuloosista. Hoitamattomana se polttaa (vai mikä olisi parempi termi) keuhkot ja sairastunut oksentaa/sylkee verta keuhkoistaan tai mitä niistä on jäljellä ja lopulta voi kuolla. Tämä on siis pahin skenaario. No ei tämä nyt minua niin kauheasti järkyttänyt, koska tuberkuloosi on hitaasti etenevä bakteeritauti. Enemmän minua mietitytti se, että minulla oli ollut parin viikon aikana nuhaa ja yksi tuberkuloosin oireista on limaiset yskökset! Kaikki on kuitenkin Luojan hallussa, joten ei tässäkään asiassa ole syytä huoleen. Tässäkin asiassa pitää vain luottaa, että tässä tapahtuu niin kuin Jumala sallii. Mielessäni on ollut seuraava Raamatun lause: "Mitä te murehtimalla voitte lisätä elämänne mittaa kyynäräänkään vertaa" ja ihan kuin murehtiminen mitään auttaisi. Lääkäriaika on varattu 11. syyskuuta, jolloin lääkäri kysyy minulta tarkentavia kysymyksiä ja ottaa verikokeita.

Jos et tiedä, mikä on MTG (Magic the Gathering -keräilykorttipeli) hyppää seuraavan kappaleen yli tai tutustu peliin: http://www.wizards.com/Magic/TCG/Default.aspx.

Oli mukava pelata pitkästä aikaa MTG:llä ja ensimmäistä kertaa Euroopan ulkopuolella! Petrin kämppäkaveri Michael pelaa MTG:llä ja myös hänen naapurinsa. (He kaikki asuvat kaksi kerrosta ylöspäin, kolmannessa kerroksessa.) Olin ottanut kaksi pakkaani USA:aan mukaan kaiken varalta ja se kannatti! Pakat olivat unblockable & equipment sekä mustavalkoinen kiinalaispakka. (Älä välitä, jos et tiedä näistä mitään.) Michaelilla oli punasinivalkopakka, jonka hän oli muokannut kommander-pakastaan. Siinä oli haltuunottoa, pasifismia sekä suoraa iskua. Hänen kaverillaan Rogerilla oli valkovihreä ihmis/tokenpakka. Olin yllättynyt, miten hyvin pärjäsin; voitin noin 3/4 peleistä! Jee! =) Pääosin pelasimme yksi vastaan yksi, mutta kerran pelasimme kolmen peliä kaikki vastaan kaikki.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti