keskiviikko 22. elokuuta 2012

ke 22.8.2012

Hässäkkää, hässäkkää.

Koska matikkatestini vei eilen yli viiteen, en ehtinyt käydä tuberkuloosi-testissä tai tapaamassa henkilökohtaista opintoneuvojaani (joku sellainen), kävin TB-testissä aamupäivällä ja hoidin muita asioita.

Kemian laitoksella ihmiset eivät olleet oikein kartalla, kuka mä olin tai kuka on henkilökohtainen opintoneuvojani (tms.), mutta juttelin Dr. Hunterin kanssa kursseista. Sain häneltä hyvän kuvan kursseista ja tarkennuksia kursseihin. Samaan aikaan kanssani jutteli joku saksalainen Mathias. Hän oli todella innostunut minun saapumisestani kemialle, joten hän näytti minulle SEM ja TEM -laitteet (isoja mikroskooppeja) sekä pari diffraktiolaitetta. Koko ajan hän puheli iloisesti ja joutuisasti. Hän kertoi myös minulle vähän kaupungista ennen seuraavan luentoni alkua, johon hän opasti minut. Hän esitteli minut jokaiselle ihmiselle, joka tuli kemian laitoksella meitä vastaan kierrellessämme siellä.

Olin elektronimikroskooppikurssilla, mutta koska en voi kaikkia haluamiani kursseja ottaa, en otakaan tätä kurssia. Kurssi vaikutti kyllä sinänsä mielenkiintoiselta, mutta se menee aika paljon ohi sen, mikä minua kemiassa kiinnostaa eniten. Minua kiinnostaa enemmän molekyylien väliset sidokset kuin jonkin rakenteen pinta, vaikka onhan se hauska katsoa kärpästä kunnon suurennuksella. EM-luennon jälkeen menin palloilemaan kirjaston aulan koneelle, jossa selvittelin kurssiasioita. Kävin kansainvälisessä toimistossa Igor Jourinin luona. Hän on mielenkiintoinen persoona, joten haluan puhua hänestä lisää joskus.

Igorin selvitettyä henkilökohtaisen opintoneuvojani menin kemian laitokselle ja siellä sain kurssiasiani ihan hyvään kuntoon.

Tällä hetkellä kävisin seuraavat kurssit:
-Chemical Instrumentation + Labrat (käytännönläheinen kurssi, jossa kokeillaan erilaisia kemian vempeleitä)
-Chemical Research (tutkimustyötä, minulla ei vielä tietoa, että millaista)
-Spectroscopic Methods (spektroskopisia menetelmiä orgaanisten molekyylien tunnistamiseen)
-Forensic Science Evidence Analysis (oikeustieteen todisteanalyysi: erilaisten näytteiden kuten DNA-näytteiden tutkiminen)

Olisin halunnut vielä ottaa biokemiaa, elektronimikroskopiaa ja keskitason orgaanista kemiaa, mutta en mä toisaalta halua koko aikaa opiskellakaan. Perjantait ovat tällä hetkellä vapaita, mikä mahdollistaa pidempien viikonloppureissujen tekemisen.

Kävin yhden aikaan Petrin (vaihto-oppilas Suomesta, joka tuli kanssani samoilla lennoilla Youngstowniin) kanssa syömässä Christmanissa. Sen jälkeen minulla oli Chemical Instrumentation-kurssin luento ja todisteanalyysin ensimmäinen tapaaminen. Chemical Instrumentation -kurssin luennoitsija näyttikin todella professorilta, sillä hänellä oli valkoinen parta. Hänen viiksensä olivat rullalla noin puolitoista kierrosta. Hän oli mukava ja puhui sopivalla temmolla, kun EM-kurssin pitäjän tahti oli minulle liian nopea.

Todisteanalyysi oli Cushwa Hall -nimisessä rakennuksessa, jossa oli ihan outoja laitoksia. Siellä oli esimerkiksi hoitajaopisto tms. yhdessä luokassa oli viitisentoista poliisin uniformuihin tai vastaavin pukeutuneita oppilaita. Kolmannessa paikassa oli CRIME SCENE DO NOT CROSS -nauhoja. Ihme yliopisto. Tosin en toisaalta yhtään ihmettele, koska täällä koulutetaan USA:n armeejan ilmavoimien skappareitakin! Todisteanalyysin labra muistutti hauskalla tavalla CSI:n labroja, vaikka pöydillä ei ollut mitään. Siellä oli kaksi riviä pöytää, jossa pyöriviä (ns. toimisto)tuoleja. Oikeassa nurkassa oli paljon isoja mustia muovilaatikoita, ihan kuin niissä voisi säilyttää todisteita tms. Se tuli mieleeni.

Luento loppui etuajassa, josta tulin kämpille ja sen jälkeen olen kirjoitellut tietokoneella. Kävin äsken kämppikseni Scottin ja hänen kaverinsa kanssa syömässä.

Ilalla kävin kiinalaisen Yandan luona kylässä. Hän asuu samassa käytävässä kuin minäkin eli on käytännössä naapuri. Hän opiskelee musiikkia (kai erityisesti säveltämistä) ja kuunnellutti minulle hänen tekemiään kappaleita. Ne olivat hienoa! Puhuimme kaikenlaista esimerkiksi thaimaalaisten ihmislihan syönnistä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti